Applikationskonsulter inom lön

Applikationskonsult Löne- och HR-system - HR-plus

Vi söker nu affärsinriktade applikationskonsulter till våra konsultavdelningar i Stockholm, Växjö och Malmö. Du kommer att arbeta med att implementera, anpassa, förvalta och utbilda i vår produkt HR-plus. Systemet är en marknadsledande komplett lösning för HR och lön. Det är enkelt att lägga ut till medarbetare och chefer med kraftfulla self-servicefunktioner som gör det effektivt för användarna. Systemet går att behovsanpassa genom ett flexibelt moduluppbyggt koncept. Trivs du med ett självständigt och omväxlande arbete med många kundkontakter då är det här tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter

Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara:

  • Parametersättning, implementation och driftsättning av HR-plus
  • Genomföra workshops och utbilda våra kunder i systemet
  • Utforma kundanpassade lösningar tillsammans med kund
  • Dokumentera kundens systemuppsättningar
  • Genomföra felsökning hos kund
  • Medverka till merförsäljning
Vi bedriver våra projekt med en väl inarbetad projektmodell, vilken ger stöd i införandeprocessen genom de olika faserna: förstudie, genomförande, driftsättning samt överlämning till förvaltning. Arbetet bedrivs till stor del på plats hos kunden varför du uppskattar närheten till kravställare och användare. Du tilltalas av att successivt växa i ansvar för de allt mer komplexa projekt som våra större kunder efterfrågar.

Din bakgrund

Du har praktisk erfarenhet av lönearbete och en god förståelse för löneprocessen. Ditt systemintresse är stort och kanske har du varit delaktig i ett systemskifte, arbetat med systemförvaltning eller arbetat just som applikationskonsult. Har du arbetat med HR-plus är det meriterande.

Personliga egenskaper

För att lyckas och trivas som konsult hos oss är du affärsinriktad, initiativrik och pedagogisk. Du trivs med många kundkontakter och en vardag som växlas mellan små och stora uppdrag. Vidare är du en god problemlösare och trivs med att arbeta självständigt även om du hör till en stor konsultorganisation.

Vad erbjuder vi?

Du kommer att få jobba för en marknadsledande aktör, med en kundflora därefter. Med en platt organisation är besluten snabba och möjligheten att påverka stor. Vi erbjuder dig en intressant framtid, där din kompetens och nytta för kund är nyckelfaktor för vår framgång. Du kommer successivt att växa i ansvar med de komplexa projekt som våra större kunder efterfrågar.

Hos Bluegarden får du möjlighet att arbeta med många intressanta och utvecklande projekt med kompetenta kollegor som också brinner för lön. Vi erbjuder marknadsmässiga villkor, privat sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra vår arbetsplats med utgångspunkt i medarbetarundersökningen Great Place to Work. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega (IT företagen) och Unionen.

Låter det här som din nästa utmaning? Urval sker löpande så tveka inte att kontakta oss eller skicka in din ansökan inkl. CV snarast möjligt. Om du har frågor eller vill veta mer, kontakta Nils Ågren, konsultchef, Stockholm, på tel +46 708 51 78 45

Vi ser fram emot Din ansökan!

Maila CV

Bluegarden

Bluegarden är marknadsledande system- och tjänsteleverantör inom området Human Resources och Lön. Vi erbjuder helhetslösningar som förenklar och effektiviserar administrationen samt skapar affärsvärde för kunden genom överblick och tillgänglighet till relevant HR-information och HR-verktyg. Bluegarden utvecklar, marknadsför, installerar, underhåller och ger kundservice runt de egna produkterna HR-plus och Bluegarden Lön. Vi levererar även outsourcing av löne- och HR-administration. Bluegarden är en koncern med egen verksamhet i Sverige, Norge och Danmark. Varje månad får 2,3 miljoner skandinaver sin lön via Bluegardens lösningar. Koncernen har c:a 600 anställda och i Sverige arbetar 135 personer.